Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Monday 31 December 2018

Dari Johor Ke Melaka (Part 4)

Hari kedua kat Melaka aku pagi2 dah bangun bersiap biase lah..makeup dulu..aku memang tak suke lambat2 sebab banyak tempat nak pegi berjalan lagi sebelum balik KL..kite tau bsiap lambat, kite bangun pagi2 jangan bagi orang pulak tunggu kite..masa itu emas kan..






Tgh hari sebelum balik kami singgah makan cendol tepi sungai..dah habis makan lupe nak snap gambo cendoi nyer....ni la die kalo tak bawak kamera..payah..



Die punye cendol camni lerr..gamba ni sumber dari google..
Cendol die sedap..santan die dah dibekukan dan disagat..and just tuang air gula and accesories je..rase sebijik cam aiskrim..bile cair pon cam pekat likat je..rase not bad..



Dah abis pon..dap sgtt ke...die not bad tapi bukan tak sedap..



Kalo dah panas ais ape pon klo masuk on je..


Me n My Shubend



Ni family belah My Shuben..sebelah aku tu mertua aku..adik ipar n anak2 buah..


Melaka memang panas gilerr semua gamba berkerutt..




Panaih lit lit..


Sempat singgah asam pedas kat depan Dataran Pahlawan tu..sempat la membeli pape utk balik dan makan dalam kereta..ni la lokasi terakhir aku sebelum gerak balik KL..sedih pulak rasenye..
Bagi aku trip kali ni..(fuyyoo trip engkoo..) ok cume tak banyak masa dan tempat nak pegi sebab perjalanan yang kitorg mulakan sangat la lambat.. Lambat pon sebab tunggu orang bersiap aje..
Kalau takde budak2 kecik aku rase lagi ok kot..
Tapi..kalau takde budak kecik pon ko bangun kul 11 pagi mane nak berjalan nye..bayang kan kul 12.30 tgh hari baru checkout..sungguh mengecewakan..
      Moral of the story..kalau nak berjalan mane2 or vacation mane2 jangan pg beramai2..pg berdua or berempat je..and budak2 pon takat sorang ok lagi..sebab taknak mase habis dalam bilik jer..kite pulak tunggu cam driver kann..taknak  macamtu..
Hokey sampai setakat ini saja post kite kali ni..menjelang tahun baru 2019 ni..

k.. Buy..Buy..




No comments:

Post a Comment