Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Sunday 30 December 2018

Dari Johor Ke Melaka (Part 1)

Assalamualaikum hai semua..lama tak ke udara..tak sibuk sangat tapi malas kan..ni dah hujung tahun baru leh relaks sikit..
Baru-baru ni aku berkunjung ke negeri Johor Darul Takzim..bukan 1st time pegi pon..dah banyak kali sebab pakcik aku pon ade duk sana..cume keadaan bandar die mungkin dah baru sikit dari dulu..
Hantar adik ipar aku majlis menyambut menantu kat sana kisahnyerr..


Yeaa..sampai sudah kite..bertolak kul 1 ptg..singgah RNR Ayer Keroh jer..and terus je tanpa berhenti..nasib baik tak jem..cuti Krismas kann..nak2 pulak cuti apit2 ni..org suka la nak2 penjawat awam cam aku nih..hujung tahun cuti dah habis..

Sampai je dalam kul 5 petang gitcheww..so terus pegi dewan majlis tu..jumpa perantin utk tunjuk homestay..kitorang sampai homestay dalam kul 6 ptg sebab makan kt dewan tu..mak perantin suh makan..hahaha..
Sampai di homestay relaks dulu and mandi solat dan sebagainye..yg penting nak bagi driver betul2 relaks..kite tengok dlu gambo homestay nyer..



 Nama homestay die cam kat atas nih..area Skudai..rumah teres 2 tingkat..senang owner dduk sebelah homestay jerr..



Ni die punye ruang tamu..tak besar mane tapi selesa tu je leh cakap.. umah ni ade 4 bilik..satu bilik kat bawah lupe nak snap..


Dapur die..semua ade..beras..dalam peti ais siap ade buah macam mengalu-alukan kedatangan kite..hehe..



Die punya master bedroom belah atas..ade toilet..bilik ni mertua aku dduk dgn 3 orang cucu die dan anak pompuan die..



Ni bilik second..aku dduk ngn My Syuben..dua org je..pon ade toilet tp kongsi ngn bilik sebelah..




Ni bilik ketiga yang berkongsi bilik air dengan bilik aku..bilik ni makcik My Syuben dduk dgn anak die..so sape dduk atas klo nk ke bilik air tak payah turun..semua bilik atas ade bilik air..
Malam takde pape nak buat so My Shuben decide utk pegi round2 kawasan cari tempat makan..My Syuben kata nak jumpa kawan die..kawan die bukak kedai makan..kat Aeon Mall Bukit Indah..



Dah settle makan semua..My Syuben nak bayor la..sekali die tak nak ambik..yaallah..satu family besar jugak kot makan...sebab kitorg first time makan kedai die katanyer..so takdelah jalan mane2 pastu balik homestay terus hantar mertua ngn makcik sbb budak2 pon dah letih..kitorg je berdua pg kedai kawan My Syuben jugak kdai mkn masakan panas..kitorg baru mkn so minum je lah..lepak sampai kul 2 pagi..huhuhu..balik semua dah tido..
K..tunggu next part..

BERSAMBUNG...



No comments:

Post a Comment