Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Tuesday 28 May 2019

Herborist from Bali

Sejak bulan pose ni aku jadi macam malas nak update blog..arini hari ke 24 kite berpuasa bagi tahun 2019 ni Busy wat kuih raya lak..aduii..tapi takpe slow2 lah kite yer..
Baru-baru ni my husband pi Jakarta and Bali and bawak balik produk ni utk aku try..




Die complete size cam gini..produk semulajadi..tanpa bahan kimia katenye..



Bile aku keluarkan dari beg die..



Kalau dapat cantikkan kulit sekalipun mane nak cari produk ni kat Malaysia kan..




Sabun wajah ni dalam bahasa melayu kite pencuci muka la..dapat menyeimbang kadar minyak pada muka kita yg penting wangi wei..




Ni body butter die..memang bau sheer butter tu..wangi..memberikan kelembapan ektra dengan kombinasi minyak zaitun juga..produk ni memang wangi seakan-akan sama saja..




Minyak zaitun sesuai utk bahagian yang kering macam kat siku buku lali dan tumit yang bekerak tu..kahkahkah..bagus utk kulit kering jugak dia tulis kt brosur tu membuat kan kulit lembut bercahaya..juga wangiii..



Lulur atau lebih dikenali sebagai scrub..bab tonyoh2 ni aku memang suke..lagi best kalau dapat scrub yang kasar..teksture macam garam tu..dap dap dgn air sikit pastu gosok tros..kene letak air tau sikit sebab nanti kulit melecet pulak..lepas tu boleh rase betapa lembutnya kulitt...dann putih..korang xnak ke..? oleh itu selalu2 la scrub..termasuk wajah..ehh..muka ade scrub die jgn pakai scrub badan kat muka lak..



Lastly..dalam pack ni ade sabun..natural dan anti oksidan selain digunakan pada badan boleh juga digunakan pada wajah katanyer..wajah akan sentiasa cerah dan awet muda..cewahhh..
Setelah panjang lebar tu..selesailah entry pada kali ni..natikan post akan datang yerkk..ok bye sayang2 semua..







No comments:

Post a Comment