Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Thursday 4 July 2019

Mykori Desert Cafe Cyberjaya

Minggu lepas kami pegi mencari kedai ni demi menunaikan hajat ibu mengandung sorang kawan aku ni..so aku ang the geng riki2 kat mane lagi ade kedai ni..cari2 paling dekat Cyberjaya..ape lagi terus start kete n lets go..

Sumber gambar dari google

Nak pegi sini kitorang guna waze aje..mudah sekarang kan..



Haiyoo..sampai sudah..pompuan cermin mata tu yg mengidam sangat..die bersalin 14 hb Julai ni..
Tu yang cepat2 kitorang tunaikan hajat die tu..Masa  sampai masih takde org lagi..sbb ade org ckp Mykori Cyberjaya ni service lambat..tapi alhamdulillah..tak lambat mana pon..


Ni keseluruhan hidangan yang kami order..kedai ni, kedai desert tau..jangan pegi order mee goreng lak..


Kat sini cara order mcm kat Subway..cume ni desert so lain la..nama die jangan tanye la kakigori bagai..hahaha..kaki goreng aku tau..desert kat atas ni pon nama aku tak tau..boleh pilih nak yougurt or aiskrim..buah 1 jenis boleh pilih..aiskrim atas tu pon boleh pilih 1 jenis aje..topping sirup die pon boleh pilih..kawan aku ambik syrup caramel..kekacang die pon boleh pilih..kawan aku pilih almond flakes..bile kacau dan makan memang terbaik rase die..



Aku punye menu lak..rupe je lain..tapi sama je..boleh pilih yougurt or ice cream..aku pilih ice cream..utk topping buah boleh pilih 2 jenis buah..utk topping cereal pon boleh pilih 2 tapi topping kekacang die 1 je leh pilih..topping kat sini bergantung..kadang2 leh ambik 2..kadang2 die bagi pilih 1 je..


Mak yong order ni..aiskrim die rase cam punch fruit gitu..yang meleleh putih tu rasa cam masam2 yougurt..bijik kuning tu pulak macam telur ikan texture die..bileh gigit die meletup dalam mulut cair..rasa cam perasa nenas pon ade..bijik kuning ni pon diletak dalam timbunan aiskerim tu..



Yang member aku sorang lagi ni order aku tak tau samada aiskrim or yougurt..atas die ade buah strawberi 4 slice kecik..ala2 rasa celah gigi gitew dengan macam sos strawberi tu dituang kan gitew aje..disebalik timbunan aiskrim tu ada cheese cake..aku tak rasa yang ni so tak boleh nak ckp macam mana rasa die..
Kesimpulan aku disebalik cite Mykori Dessert Cafe ni..,bagi aku sendiri menu yang takde lah mahal dan tak la murah..pendek kata kalau ade rezeki lebih, and teringin boleh je kite makan santai2 gitew..kalau dulu korang penah dengar tak Tutty Fruity..lebih kurang tapi Mykori die buat kan utk kite..Tutty Fruity kite leh tekan sendri kan aiskrim die..
Taknak cakap pape jumpa kite next post k..bye..






No comments:

Post a Comment