Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Thursday 24 May 2018

Resepi Spaghetti Carbonara Mudah

Hari ni puasa ke-8.. alhamdulillah diberi kesihatan untuk terus berpuasa.. Harini nak berkongsi resepi berbuka semalam..semalam berbuka sorang je sebab my husband berbuka kat opis die..so aku buat resepi ringkas dan mudah je..bergantung  pada barang yang ade..hehe..



Aku pon tak tau nape cabonara die kering..mule-mule berkuah last-last jadi kering..jadi macam aglio olio lak..tak pe paper tengok resepi kat bawah and cube k..

BAHAN-BAHAN :-

1/3 bungkus Spaghetti (apa-apa jenama pon boleh)
3 ulas bawang putih (di cincang)
1/2 cawan daging cincang
1/2 tin Prego Mushroom sos cabonara
sedikit minyak
sedikit garam dan perasa

CARA-CARA :-

1. Panas kan kuali..masukkan daging cincang goreng dan angkat
2. Dengan kuali yang sama tumiskan bawang putih sehingga kekuningan
3. Tuang so Prego
4. Masukkan daging dan spaghetti..umah aku ade crab stick tu so aku masukkan sekali..
5. kacau and..siapp..

SELAMAT MENCUBA







No comments:

Post a Comment