Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Friday 22 July 2016

Samyang Ramen Chicken Noodles

Bercerita pulak aku pasal mee Samyang Noodles yang tengah popular menjadi kegilaan anak-anak muda masakini..bahkan sudah menjadi viral di media sosial pasal Samyang Noodles ni. Kali ni aku takde lah nak buat challenge ke ape ke..cume nak cuba..sedap sangat ke..pedas sangat ke..kan..nak buat video macam diorang memang taklah kann..



Aku letak besor-besor ni bukan ape..nak kasi tengok secara dekat..logo halal kat bawah die..kalau beli banyak tu pun kat packaging die ade logo halal.. Lama kot aku mencari mee ni..ni pun member opis yang jual..ni yang first time aku makan..aku memang tak kuat pedas..



Oleh kerana aku tak makan pedas sangat..and just try aje..aku bubuh perencah die sikit je dulu..kalau rase kurang pedas aku akan tambah.



Perencah die memang merah menyala dan menakutkan..bile masuk satu suap dalam mulut..errmm..sedap sebenarnye..ade rase manis pedas-pedas..sebab tak banyak letak perencah..



Aku dah boleh habis kan..alhamdulillah..3 minit pertama selepas berhenti..aku dah dapat rasakan bibir aku mula rasa tebal dan pannaaasss...minum air pon tak jadi apa..rasa tu still ade..die tak pedas macam makan cili api tu..tapi bibir rasa pijar..
Nasihat aku pada yang nak cube boleh..tapi wat macam aku..kalau tak habis membazir..
Lagi satu..makan mee ni kene cepat-cepat..jangan berhenti..bila berhenti pedas tu akan terasa..
Harap perkongsian kali ni memberi manfaat..k bye..



No comments:

Post a Comment