Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Wednesday 29 June 2016

Nasi Lemak Menu Berbuka Puasa..Ramadhan Ke- 14

Kali ni entry aku nak cerita pasal makanan yang aku sedia kan untuk family kecik aku untuk berbuka.. Aku ni kalau hari-hari cuti ni excited nak sediakan juadah sahur dan berbuka. Cuma sahur tu aku tak boleh hapdet la sebab makan makanan yang dipanaskan aje..

Kali ni aku nak kongsikan menu berbuka kami ramadhan ke-14



Menu nasi lemak ni adalah fav husband aku kalau die tak diet. Walaupun die tak berapa diet sangat die tetap akan suruh aku kurangkan segala gula, minyak dan perasa..so santan kene kurangkan lah..
Selain itu..


haa...ni roti john home made..sebab husband diet. Die tak boleh makan makanan berminyak..cam kat bazar ramadhan kan ade guna majerin..so.. nak sihat kene wat sendiri la.. Walaupun rupa die tak cantik tapi sedap hokey..


Finally..Ayam Bakar ni husband aku beli kat bazar ramadhan.. sebab bakar je husband aku beli..kadang2 ade yang sapu @ renjis minyak masa proses memasak.. Tapi yang ini memang bakar tanpa minyak..kalau nampak berkilat tu, tu minyak dari ayam tu sendiri..
Dengan gamba ayam ni tamat la sudah entry aku untuk kali ni..jumpa lagi pada masa akan datang..okey..bye..



No comments:

Post a Comment