Tiada apa yang istimewa..semua cerita dalam blog ini sebahagian daripada "Perjalanan" hidup saya untuk dikongsi bersama anda..

Tuesday 28 July 2015

Resepi Kek Tiramisu Kak Gebu

Bila dah duduk sorang-sorang tu rase boring sangat..so merajinkan diri membake ape yang patut..resepi ni aku dapat dari blog Cahaya Cintaku klik sini untuk mendapatkan resepi..
Aku suka buat tiramisu ni sebab favourite My Husband..kalau die tak diet, ni la resepi yang selalu menjadi permintaan die..hari-hari makan pun tak jemu..


Aku adalah seorang yang suka amik mudah je..cer tengok cheese lagi banyak dari biskut..so ni terpulang pada masing-masing nak melapis kan kek ni cam mana..


Ini antara bahan-bahan yang aku gunakan bezanya cuma aku guna kan lady finger manakala resepi asalnye menggunakan kek sponge..terpulang nak guna yang mana satu..ade jugak yang menggunakan biskut tiger..tapi dah ala-ala cheese kut..ikut tekak masing-masing..kite yang olah die..pape pun selamat mencube yer..

No comments:

Post a Comment